wtorek, 29 września, 2020

W dniu wczorajszym linia Wizz Air poinformowała, że od czerwca przyszłego roku zamknie bazę operacyjną w Lublinie. Lotnisko próbuje uzupełnić lukę po zamkniętych połączeniach.


Przypomnijmy, że decyzją przewoźnika zostaną zawieszone trzy połączenia z lubelskiego lotniska. Od przyszłego sezonu nie polecimy na pokładzie węgierskich linii do Doncaster, Liverpoolu oraz Tel Awiwu. Pozostałe połaczenia nie znikną z rozkładu, jednak część z nich zostanie ograniczona pod kątem częstotliwości. Z systemu rezerwacyjnego wynika, że operacje do Eindhoven i Oslo będą wykonywane samolotem Airbus A321, który zabiera na pokład 230 pasażerów.

Jak się okazuje, zamknięcie bazy na lotnisku w Świdniku zaskoczyło sam Port. Rzecznik Spółki, Piotr Jankowski wyjaśnia:

Port Lotniczy Lublin z zaskoczeniem przyjął decyzję linii lotniczych Wizz Air, jednak przyjmuje ją ze zrozumieniem, jako niezależną decyzję biznesową przewoźnika.
Port Lotniczy Lublin obecnie współpracuje z 6 przewoźnikami, co zapewnia mu stabilną sytuację oraz realne możliwości, aby zapewnić przejęcie skasowanych tras przez innych operatorów.
Zamknięcie bazy operacyjnej nie powinno być znacząco odczuwalne dla pasażerów. Co ważne, realnie z lubelskiego lotniska w sezonie letnim znikną dwa, a nie trzy kierunki – Doncaster/Sheffield i Liverpoolu, ze względu na to, że trasa do Telawiwu realizowana jest przez polskiego przewoźnika LOT.

Dodatkowo, bardzo dobre wyniki operacyjne na tej trasie są podstawą do tego, aby LOT przejął rejsy oferowane dotąd przez linie Wizz Air, zapewniając tę samą częstotliwość lotów.

Kontynuujemy rozmowy z naszymi parterami dotyczące rozwoju siatki lotów z Lublina. Obecna sytuacja dodatkowo nas mobilizuje do podjęcia intensywnych działań, by trasami – oferowanymi dotychczas przez Wizz Air – zainteresować innych przewoźników.

Rynek lotniczy jest bardzo dynamiczny. Nasze doświadczenia pokazują, że prowadzimy skuteczne rozmowy, które owocują bardzo atrakcyjnymi trasami, uruchamianymi w zastępstwie skasowanych połączeń. Przykładem mogą być np. wznowione loty do Niemiec, które po wycofaniu się linii lotniczych Lufthansa wróciły do rozkładu jako połączenie codzienne realizowane przez linie bmi regional lub połączenie do Mediolanu, oferowane obecnie przez linie lotnicze EasyJet, które z Polski operują tylko z 2 lotnisk,w tym z Lublina.

Port Lotniczy Lublin rozpoczął działalność w grudniu 2012 roku. Od początku działalności regularnie notuje wzrost liczby pasażerów. Lotnisko obsługuje aglomerację lubelską, stanowiąc katalizator rozwoju gospodarczego regionu (m.in. rozwój turystyki przyjazdowej). Obszar oddziaływania obejmuje także Białoruś oraz Ukrainę Zachodnią. Z Portu Lotniczego Lublin obsługiwanych jest 15 tras realizowanych przez 6 przewoźników: Wizz Air, easyJet, bmi regional (code share Lufthansa), Ryanair, LOT i Small Planet

Banner Content

0 Komentarzy

Zostaw komentarz