Port Lotniczy Lublin potwierdza: Antwerpia znika z rozkładu

Kaplus.pl

Port Lotniczy Lublin otrzymał informację od TUIfly, że przewoźnik zamyka wszystkie trasy rozkładowe z Antwerpii i przesuwa flotę do obsługi rejsów wakacyjnych do Hiszpanii. W związku z powyższym nie będzie realizowane także połączenie z Lublina. Ostatni rejs na tej trasie odbędzie się 6 stycznia 2020.

Połączenie z Lublina do Antwerpii obsługiwane przez TUIfly funkcjonowało od 5 kwietnia 2019 roku. W sezonie letnim osiągnęło wysoką 74% frekwencję.
Decyzja o zamknięciu swoich tras z Antwerpii jest niezależną decyzją przewoźnika, na którą Port Lotniczy Lublin nie miał wpływu. Główną przyczyną tej sytuacji, jest upadek touroperatora Thomasa Cooka w Europie, co spowodowało zmiany w wielu połączeniach lotniczych, również na rynkach lokalnych, w tym na rodzimym belgijskim rynku TUIfly. Bankructwo biura podróży Thomasa Cooka, najdłużej działającego touroperatora, światowego giganta w turystyce, spowodował w sektorze lotniczym walkę o sloty – czasy operacji na lotniskach – po upadającym przewoźniku Thomas Cook Airlines.

Grupa TUI również konsoliduje swój produkt, koncentrując się na wykorzystaniu floty swoich przewoźników: TUIfly (Niemcy, Belgia, Holandia, UK) do obsługi tras wakacyjnych. Likwidowane są połączenia pomiędzy portami w Belgii a Maroko, Algierią i Francją. Ta redukcja dotyczy także tras Antwerpia – Lublin; Antwerpia – Florencja i Antwerpia – Toulon.

Warto dodać, że w Polsce upadek Thomasa Cooka, spowodował zamknięcie biura podróży Neckerman i likwidację wielu połączeń z portów regionalnych na południe Europy. Miejsce Neckermanna szybko wykorzystują inni gracze na rynku, dostosowując odpowiednio swoją ofertę. Efekty tych zmian będą odczuwalne również w Lublinie, gdzie w sezonie letnim, TUI Group zaoferuje ponad 10.000 miejsc na kierunkach wakacyjnych do Antalyi (Turcja) i Burgas (Bułgaria).

Oznacza to, że mimo zamknięcia trasy z Lublina do Antwerpii, grupa TUI wzmocni swoją pozycję w Porcie Lotniczym Lublin, zmieniając jednocześnie profil swojej działalności. Niezależnie od decyzji TUI, w przyszłym roku lubelskie lotnisko planuje wzrost obsługi pasażerów do ponad 400 tys.

Wkrótce może zostać ogłoszone kolejne połączenie czarterowe od biura podróży.

Nie po raz pierwszy nasze lotnisko doświadcza zmian, jakie zachodzą na europejskim rynku lotniczym. Upadek najstarszego touroperatora na świecie stał się impulsem do głębokich zmian. Dla Lublina oznacza to wprawdzie wycofanie się TUI Group z trasy do Antwerpii, ale jednocześnie zaoferowanie porównywalnej,  a nawet nieco większej ilości miejsc w sezonie letnim do popularnych kurortów: Antalyi i Burgas, które powracają do siatki połączeń po – odpowiednio – trzy letniej i rocznej przerwie. Te zmiany, jak również wprowadzenie nowych tras, zaplanowane przez innych przewoźników, sprawią, że w 2020 roku powinniśmy powrócić do tendencji wzrostowej w ilości odprawianych pasażerów – mówi rzecznik prasowy Portu Lotniczego Lublin Piotr Jankowski.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *